أحدث الأخبار
رئيس التحرير
محمد أبو عوض
رئيس التحرير التنفيذى
أحمد حسني

أخبار محكمة الأسرة

عجائب محكمة الأسرة.. ياسمين: كل ما نتخانق يرفع عليا السلاح

عجائب محكمة الأسرة..
عجائب محكمة الأسرة.. ياسمين: بيرفع السلاح عليا واحنا بنتخانق

لم تشعر ياسمين بالاستقرار في عش الزوجية بعد ما وجدت معاملة قاسية جافة من زوجها الذي توسمت فيه كل الخير، ولكن الواقع صدمها بشخصية مختلفة غير الذي عاشرتها قبل الزواج، بعد ما تفاقمت الأمور بينهما طوال الأربع سنوات قررت إنهاء حياتها الزوجية واللجوء إلى محكمة الأسرة.


قصص محكمة الأسرة.. كنت فاكرة هعيش احلى عيشة

بخطوات ثقيلة توجهت الزوجة نحو محكمة الأسرة بعد ٤ سنوات في منزل لا يعرف إلا المشكلات والخلافات المستمرة، تبدأ الزوجة في رواية قصتها لقاضي محكمة الأسرة قائلة: "هو قريبي من بعيد ومكنتش عارفاه اوي بس لما جه اتقدملي أهلي قالولي دا راجل كويس ومحترم ولما عملنا خطوبة فعلا كان كويس معايا ومفيش أي مشاكل خالص والدنيا بينا كانت كويسة".


حكايات محكمة الأسرة.. لقيت واحد تاني بعد الجواز

ظنت ياسمين أن حياتها تنعم بالاستقرار والسعادة بعد الزواج، وكانت المفاجأة غير متوقعة بالنسبة لها، تستكمل رواياتها للقاضي مؤكدة على المعاناة التي تعيشها من بداية الزواج تقريبًا بعدما اكتشفت شخصية زوجها الحقيقة، تابعت: كنت فاكرة إن الدنيا بعد الجواز هتبقى كويسة بينا من غير أي مشاكل، بس مفاتش غير كام شهر ولقيت واحد تاني خالص غير اللي عارفاه، متغير في كل حاجة.

 
عجائب محكمة الأسرة.. رفع عليا السلاح واحنا بنتخانق

قصدت ياسمين محكمة الأسرة من أجل إقامة دعوى خلع في السنة الرابعة من الزواج لأنها تأكدت من استحالة العيش في هذه الحياة، تنهي حكاياتها قائلة: "طول الوقت عصبي وعلى طول خناق على الكبيرة والصغيرة، دا غير الضرب اللي في كل خناقة، بيضربني بأي حاجة وبيرفع عليا السلاح واحنا بنتخانق، مرة مطوة ومرة سنجة، بقالي 4 سنين على الحال دا لحد ما زهقت، سبت البيت كتير. وبرضوا مفيش فايدة فيه، مقدرتش استحمل اعيش معاه اكتر من كدا"،

تابع أحدث الأخبار عبر google news