أحدث الأخبار
الأحد 16 يونيو 2024
رئيس التحرير
محمد أبو عوض
رئيس التحرير التنفيذى
أحمد حسني

أخبار محكمة الأسرة

«المخدرات لحست عقله».. أسماء بدعوى الخلع: حطلي البرشام في كوباية العصير عشان يموتني

أسماء: حطلي البرشام
أسماء: حطلي البرشام في كوباية العصير

قصدت أسماء محكمة الأسرة من أجل رفع دعوى خلع بعد ما حاول الزوج قتلها من خلال مواد مخدرة بسبب اعتراضها على إدمانه، لذا قررت قصد القضاء من أجل رفع دعوى خلع.

قصص محكمة الأسرة.. كل مشاكلنا بسبب المخدرات

"عايز يخلص مني عشان عايزاه يبطل القرف اللي بيشربه دا" بهذه العبارة بدأت أسماء حكاياتها لقاضي محكمة الأسرة مؤكدة أنها تعي في وكر من المشكلات بسب إدمان زوجها المفرط الذي كان السبب في جميع المشاجرات بينهما، تابعت: "بقالي سنين بعاني معاه من ساعة ما عرف طريق المخدرات، بقا واحد تاني خالص غير اللي انا عارفاه وطول الوقت في مشاكل بسب المخدرات".

حكايات محكمة الأسرة.. مش راضي يبطل القرف اللي بيشربه

حاولت الزوجة معه كثيرًا من أجل الإقلاع عن المخدرات ولكن في كل مرة كانت محاولتها تبوء بالفشل، استكملت أسماء حكاياتها: "حاولت معاه كتير إنه يبطل القرف اللي بيشربه، بس هو مش راضي ولا فارق معاه البيت والعيال وكل اللي همه إنه يجيب تمن النفس الي بيشربه وبس، وبقيت انا اللي بصرف على البيت وشايلة الهم لوحدي وهو في عالم لوحده".

عجائب محكمة الأسرة.. عايز يخلص مني

تفاقمت المشكلات ومازال الزوج مستمر في إدمانه للمخدرات ما جعلت الحياة بينهما شبه مستحيلة، وبعد ما وجد الزوج إصراراها على الإقلاع عن الإدمان قررت التخلص منها عن طريق وضع لها الحبوب المخدرة في كوب العصير.

أكملت أسماء رواياتها قائلة: "حاولت اخليه يبطل القرف دا كتير بس فشلت، وعشان دماغه ضايعة بسبب الإدمان قرر إنه يخلص مني ويحطني برشام باللي هو بيبلبعه في كوباية العصير وكنت هروح فيها ساعتها، اكتشفت دا لما خدني للدكتور"، لم تنتظر كثيرًا حتى تقصد محكمة الأسرة وتقيم دعوى خلع حفاظًا على حياتها هي والأولاد.

تابع أحدث الأخبار عبر google news